Bune practici în comunicarea de criză

Să ne facem o cafea bună, să dăm PLAY playlist-ului preferat (dacă se poate, nu celui dedicat Coronavirus care e trending acum pe Spotify :D) și să respirăm o gură sănătoasă de aer (din aerul sper împrospătat de acasă, căci doar el ne-a mai rămas-ish). 

Ne aflăm, într-adevăr, într-o situație în care nu am mai fost și care ne-a surprins puțin, însă sigur nu e cazul să reacționăm ca-n fotografie! Poate mai devreme și organizat ca niciodată, autoritățile au luat măsuri de prevenție riguroase și se REACȚIONEAZĂ, ceea ce e important.  

Consider că în acest moment avem două misiuni esențiale:

  1. să protejăm brand-urile pentru care comunicăm și
  2. să fim cei care contribuie la diminuarea isteriei. 

Din acest punct de vedere, scriu mai jos o serie de bune practici pe care consider că ar trebui să le implementăm frumos pentru a reuși să ne ducem viața înainte, într-o formă cât mai normală, și a depăși cu bine momentul:

1. Musai să ne informăm din surse oficiale!

E ceva ce se aude peste tot, mai ales în Social Media, și e ceva ce trebuie să facem atât ca oameni, cât și ca oameni de comunicare. Informația corectă, „consumată” în timp real, e cheia în această perioadă. 

2. E indicat să cunoaștem reglementările survenite asupra fiecărui domeniu de activitate în care „se desfășoară” clienții noștri. Atât pentru noi, cât și pentru ei.

Această situație afectează diferit diversele domenii de activitate, prin urmare trebuie să fim la curent cu ce se întâmplă în toate segmentele din care provin business-urile clienților noștri. Asta ne va ajuta în primul rând pe noi, în a conduce o comunicare corectă, dar îi va ajuta și pe ei, transformându-ne într-un sprijin pentru ei; economia se clatină puțin, reglementările se modifică peste noapte, managerii se află în diverse situații decizionale și… sunt multe de gestionat. O bună comunicare între management și noi va aduce o bună comunicare pentru brand.

3. Haideți să comunicăm cu cuvinte simple!

Da, ne place drama! Totuși, acum e momentul să fim simpli în exprimare, să nu folosim cuvinte mari și grave. Să încercăm să aducem liniște în mințile celor care ne citesc mesajele, nu să le alimentăm frica.

4. Să facem „intensitatea” mesajul direct proporțională cu măsura în care bunul mers al lucrurilor este afectat.

Adică… dacă suntem un magazin de știu eu ce, care și-am îmbunătățit regulile de igienizare și, poate, și-a modificat puțin programul, să comunicăm ca atare, nu ca un eveniment de peste 1000 de persoane care a fost anulat peste noapte. Ok?

5. Să ne punem și mai mult în pielea publicului nostru…

…și să ne gândim cum ne-am dori noi să auzim lucrurile: real, sincer și pline de grijă. Nu de îngrijorare, ci de grijă față de noi!

6. Să umplem canalele de comunicare de imagini frumoase!

Nu mă refer la cele cu cești de cafea, buchete de trandafiri, sclipici și mesaje ca „Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!”. Mă refer la fotografii din „vremurile bune”, cu gânduri optimiste, la recomandări sănătoase de petrecere a timpului (mult) liber, la sfaturi și suport. De toate felurile. E o portunitate bună de a fi aproape de oameni și a crește brand awareness-ul, dar și loialitatea față de brand.

7. Să fim oameni! Și să ne transformăm brand-urile în oameni!

Măcar o vreme. Căci toți ce-i de-acolo, „de-afară”, cei plini de panică, au nevoie să audă că nu va veni apocalipsa și THE END, ci vor veni vremuri mai bune, dacă suntem puțin responsabili și răbdători. 

Haideți să trecem împreună, cu bine, și peste asta!
Și… ca experiență de învățare, poate e o oportunitate să scoatem strategia de criză, back-up plan-ul, din teorie, mai mult, în practică 😀

andreeacarlamuresan s1

Bune practici în comunicarea de criză
Etichete: , ,

Leave a Reply